10 september Rotterdam.

11 september 2021 - Rotterdam, Nederland

10 September Rotterdam. Totaal gevaren: km 199.5 in 21,5  uur gefietst : 128.5 km

We hebben vijf hele leuke dagen in Katwijk gehad. Om het afstuderen van Dirja te vieren zijn we bij een restaurant aan de Valkenburgse plas wat gaan eten. Het restaurant is gemaakt in oude kassen die daar (waarschijnlijk) al stonden. Een heel mooi uitzicht op de plas en heel erg goed eten. Overdag hebben wij drie mooie fietstochten gemaakt door de duinen en het "binnenland" in richting van de Kaag. Het is echt een prachtig gebied om te fietsen totaal toch zo'n 90 km. Prachtige duingebieden links en rechts van Katwijk en een tochtje richting Wassenaar laat zien dat er veel mooie en vooral grote huizen in dat gebied staan.

2021-09-07 1355 kasteel Endegeest 2021-09-07 1237 een kasteel onderweg 2021-09-06 1001 Rusten tijdens fietstochtje duinen van Katwijk

Op 8 september zijn we 's morgens bijtijds uit Katwijk vertrokken richting Voorburg om op bezoek te gaan bij Fred en Els en een dagje later bij Ingeborg en Gert thuis. In Voorburg is een passantensteiger waar een boot of 6-8 kunnen liggen. je kan daar niet reserveren dus na de sluis van Leidschendam bekeken of we eventueel daar zouden kunnen liggen als Voorburg vol zou zijn. Maar we hadden geluk, we konden nog net op de laatste vrije plek gaan liggen. Wel een "parkeersteek" achteruit maken want het was nogal krap. Maar ook dat is prima gelukt. De fietsjes op de kant en vanuit Voorburg naar Zoetermeer gefietst en een gezellige middag met Fred en Als gehad en heerlijk geluncht bij een restaurantje vlak bij hun huis. Daarna via een andere (en iets langere) weg terug naar de boot (38,5 km totaal). De volgende dag een gezellige middag en avond bij Ingeborg en Gert gehad. Floor, de hond van Ingeborg had het ook prima naar haar zin.

IMG_1421

het was al best laat toen wij weer op de boot terug waren.

Vanmorgen ook weer op tijd vertrokken richting Rotterdam. Vanaf Voorburg tot Rotterdam moeten er best een paar bruggen voor ons draaien, maar dat gaat echt heel vlot. Aanmelden bij de eerste brug van de sector en dan krijg je bijna een blauwe golf. De bruggen worden bediend als je aan komt. Via de Aelbrechtskolk naar de Parksluizen in Rotterdam is altijd leuk varen.

2021-09-10 1024 Albrechtskade

Bij het opdraaien van de Maas was het even rap uitwijken voor een door de binnenbocht draaiende binnenvaarder die naar de Parksluizen toekwam. Dan nog even onder de Zwaan door en via de brug bij het Poortgebouw de Rotterdam Marina in. We liggen op dezelfde plek als in het voorjaar. B07 onder een gerestaureerde oude havenkraan . we blijven hier t/m woensdag 15 liggen en gaan dan weer een stukje verder richting Numansdorp de jachthaven van Noordschans, daarna wordt het blog weer bijgewerkt.

2021-09-10 1118 Onder de Zwaan in Rotterdam  Onze ligplaats met kraan 2021-04-29 1617 Ligplaats in Rotterdam Marina

1. Dirja:
    11 september 2021
    Heerlijk weer om alles te lezen! En jullie boffen met het weer, er komt volgende week weer zon aan 😎. Fijn weekend en spreek jullie snel weer. Xx
  2. Rene van der snoek:
    11 september 2021
    Mooie tocht, ook op de fiets.
    nog heel veel plezier en mooi weer toegewenst
    Groetjes, Yvon en Rene.
  3. Jan en Nellie Ufkes:
    11 september 2021
    Hier komt het verhaaltje van Jannemanneke, je weet wel, Jan. U.
    Jullie hebben geweldig leuke uitstapjes ( ook met de boot ) en dan, van ROTJEKNOR ( een mooie stad / en mooie omgeving, gemaakt. GEWELDIG. Nog veel plezier, en als jullie (helaas) weer thuis zijn dan maken we een keer een afspraak om naar jullie te komen. Ik heb mijn boot aan de KNRM, geschonken en zij hebben hem ook alweer verkocht. Voor mij is het varen nu helaas over, maar vervelen doe ik niet hoor.
    Met vriendelijke groet.

Jan. Ufkes.
  4. Jacintha:
    12 september 2021
    heel veel plezier verder. wij kijken uit naar jullie volgende blog!