27-04 Koningsdag in Katwijk

28 april 2021 - Katwijk aan Zee, Nederland

Totalen: log: 284.9 Km, vaartijd 31H30, sluizen 8, gefietst 60 km, gewandeld 23.5 km

Ook voor het vertrek bij de KWV de Kaag hebben we eerst weer een wandeling gemaakt. Echt lopen in een oude polder tussen de koeien door, over vee roosters en dan langs een polderweg verder. Je moet een groot deel van de route dan weer hetzelfde terug, maar met een zonnetje, lammetjes en kalfjes niet erg.

2021-04-24 0912 Koeien en kalfje  2021-04-24 0839 Lammetjes in de zon 2021-04-24 0905 Lopen in de Kaag polder                                                               2021-04-24 0836 Boerderij op de Kaag

Losgemaakt en dan via Leiden richting Katwijk. Best wat bruggen te doen en (met geluk) precies op tijd bij de spoorbrug van Leiden om snel door te kunnen. Deze brug draait elk halfuur, dus als je pech hebt moet je even wachten. Een tocht met verschillen, een stukje is alles oud en soms wat vervallen en verderop is alles nagelnieuw en schatten wij de huizen    € 1 mio of meer. We komen door de Sandtlaanbrug vlak voor Leiden. Volgens de almanak een brug die op zon- en feestdagen niet wordt bediend. Dus het plan is woensdag 28 verder richting Rotterdam.

2021-04-27 1510 de haven van Katwijk vanuit het westen 2021-04-27 1450 onze ligplaats in Katwijk 2021-04-27 1427 Koningsdag in Katwijk

In Katwijk van verschillende vrienden bezoek gehad. We liggen in de regio waar we lang gewoond hebben dus heel leuk om mensen weer te zien die we te lang niet gezien hebben, dat wordt vervolgd. We zijn uitgenodigd door Dirja en hebben heerlijk bij haar gegeten. Morgen verder voor een tussenstop in Leidschendam. Uitnodiging om bij Ingeborg en Gert langs  te komen en te eten, die wij heel graag hebben aangenomen. Zoals het weer er nu uitziet zal het donderdag wat regenachtig zijn, dus dat is een prima dag om naar Rotterdam te varen.

1. Dirja:
    28 april 2021
    Het was erg gezellig! En Katwijk vanaf het water is ook mooi 😉. Geniet lekker van het zonnetje tijdens het varen vandaag. Veel plezier verder onderweg!!

X
  2. Anja klink:
    28 april 2021
    mooie plaatjes, mooie mensen en mooi weer. Hier wordt op jullie gewacht. :)
  3. Dini selier:
    28 april 2021
    Heerlijk om elkaar weer even te zien
  4. Ton en Tonny:
    29 april 2021
    Lijkt me heerlijk een paar dagen met jullie door Nederland te varen. We genieten van de verhalen.
  5. Tina:
    2 mei 2021
    Mooie foto”s en geniet ze ...doe ook maar n beetje voor mij . 😘
  6. Loek en Rietje:
    3 mei 2021
    Kijk uit voor die Kl... watertaxi's in Rotterdam. Enorme golfslag kostte ons de RVS zwemtrap (vergeten te borgen) Veel plezier verder en goede vaart