6 mei 2021 Willemstad

7 mei 2021 - Willemstad, Nederland

Totalen: log: 377,5 Km, vaartijd 42H15, sluizen 10, gefietst 94 km, gewandeld 38.5 km

We hebben gisteren (5 mei) onze auto bij René gebracht, en als we denken de auto nodig te hebben halen we hem daar weer op. 's Avonds een leuke "afscheidsavond" bij Gert, Ingeborg en Steph gehad. Lekker gegeten en natuurlijk ook wat gedronken en om één uur naar bed, we vertrekken morgen anders trekken we het niet meer :-) .

De brug bij de Marina draaide pas na 09:00 uur, dus we konden een beetje uitslapen. Na het losmaken zijn we uitgezwaaid door Gert en Ingeborg. Toen we voor de brug lagen te wachten, kwam de "onbezoldigd assistent Havenmeester" met zijn "assistente" zelfs met een rib naar ons toe varen om te zien of er een veilige uitvaart mogelijk was. Daarna nogmaals uitgezwaaid

2021-05-06 0829 Ingeborg en Gert zwaaien ons uit

Wat een service in deze Marina. we komen hier zeker terug.

Vertrek was 2 uur voor hoogwater Rotterdam wat er voor zorgde dat op de Nieuwe Maas we maar 2 km stroom tegen hadden. Rotterdam van het water en het zicht op de Van Brienenoordbrug blijft bijzonder. Onderweg nog een shot va de Ark van Noah kunnen maken.

2021-05-06 0842 Afscheid van mooi Rotterdam 2021-05-06 0859 Mieke stuurt naar d eVan Brienenoordbrug 2021-05-06 0921 De Ark van Noah (heel) met Giraffe

Op de Noord nam de tegenstroom toe tot 3 a 4 km. Al met al prima te varen zeker toen op de Dordtse Kil de stroom mee ging lopen. De rest van de tocht verliep lekker rustig wel wat verkeer maar prima te doen. 4H40 later vastgemaakt in Willemstad. We hadden lekker de tijd om wat inkopen te doen bij de Watersportwinkel en Mieke heeft een mooie vesting wandeling gemaakt van 4 km.

Eind van de middag  is Anja langsgekomen en ze heeft met ons mee gegeten. Morgen gaan we een korte tussenstop maken in Dinteloord en daarna door naar de Grevelingen. Oorspronkelijk zouden we ook Hellevoetsluis aandoen, maar de weersomstandigheden helpen niet echt mee. Er komt een mooi weekend aan, maar ook weer wat (veel) regen en dan willen we op de Grevelingen zijn.

1. Tina:
    7 mei 2021
    Schitterend ... mooie foto’s...😘
  2. Anja klink:
    8 mei 2021
    Was fijn bij jullie te zijn....