20 september Alde Feanen, Hooidambrug

21 september 2019 - De Veenhoop, Nederland

Alde Feanen, Hooidambrug

Logstand 1632,5 gevaren 6 uur totaal 15,3 uur afstand 54 km totaal 124.7 km

De wekker gezet om half acht om bijtijds te vertrekken op een fietstochtje naar Holwerd. Als je wakker wordt kijk je eerst naar buiten en . . .  een grauwe grijze ochtend met wat motregen en volgens buienradar lokaal 14 graden om 11:00 uur, niet echt een uitnodiging om een paar uur te gaan fietsen. Rustig ontbeten en vertrokken. Onderweg de Hestia voorbij gevaren, die ons later toen we voor de brug lagen te wachten weer opliep. Samen gewacht is ook gezelliger

We hebben er maar een reisdag van gemaakt een zijn door gevaren naar de Alde Feanen een mooi Fries natuurgebied waar je hele mooie tochten kan fietsen. De nazomer verwachting voor dit weekend vertrouwen wij en blijven hier dan ook tot zondag. Dan gaan wij richting Joure om maandag weer thuis te komen.

Op een mooie plek aangelegd met een mooi uitzicht, bleek alleen dat er een paar boten na het passeren van de brug dachten dat ze op de snelweg zaten, je krijgt behoorlijke gooien, maar de brug stop om 19:00 uur dan keert de rust weer. Een prachtige zonsondergang en een prima avond gehad.

Vanochtend was het met golven makende boten nog eerger dan gisteren, wij wilde d eboot zo niet laten liggen en zijn verkast naar een plekje aan de andere kant van de brug. Een mooie fietstocht gemaakt in heerlijk weer. Gestopt bij de “Bennema-State” voor koffie en appelgebak. Een aanradertje. Daarna rustig (tegenwind plus standje 2) weer naar de boot gefietst en het blog bijgewerkt. Morgen gaan we verder richting Joure.

Foto's wordt nog aan gewerkt

Mooie luchten op de marrekrite

1. Dirja:
    22 september 2019
    Heerlijk om zo onderweg te zijn! Geniet van de zondag en voor morgen een veilige terug vaar dag 😊. We bellen snel weer. Dikke kus! 💋