17-09 Koudum gevaren totaal 52 km gefietst 25 km

17 september 2023 - Koudum, Nederland

We zijn bij de Hooidamsbrug een rondje gaan fietsen. Niet zoals we vaker doen via de knooppuntenroute, maar via de alom bekende ANWB paddestoelen. Ook dan kom je langs veel leuke plekjes. zoals een super bijenkorf van stro. ook heel bijzonder was dat op een aantal plekken er heel veel vogelnestkasten hingen. Sommige daarvan "beschermd" met een metalen plaatje tegen het groter maken van de vliegopening, nou ... daar weten sommige vogels raad mee. Die hakken er gewoon een gat boven en "kraken" letterlijk de kastwoning.

2023-09-16 1226 ANWB paddestoel de paddenstoel 2023-09-16 1304 een super bijenkorf De SUPER bijenkorf  2023-09-16 1331 koolmezenkast gekraakt gekraakt

We zijn na terugkomst aan boord vertrokken van de Hooidamsbrug. De weersvoorspelling voor dit weekend was prima en we wilden eigenlijk weer in de buurt van het Sneekermeer een overnachtingsplek zoeken. Komen we vlak bij Terherne een bocht om, ligt de Pleiade op een mooi plekje en er was nog een plekje vrij. We hebben vastgemaakt en gezellig aan boord wat gedronken. Dieuwke en Jan wilden op het gemak richting Koudum en wij wilden het slechte weer voor zijn en al op zondag thuis aankomen.

Vanochtend bij het wakker worden zag de wereld er al niet meer 's zomers uit. een bewolkte grauwe ochtend. De buienradar liet iets heel anders zien dan we de afgelopen dagen dachten. De hele morgen af en aan buien en echt druilerig weer. We zijn rond 09:10 gaan varen. Veel vroeger heeft geen zin we lagen 1,5 km van de enige brug van vandaag en die draaien pas van 09:00. We zijn uitgezwaaid door Jan.

vertrek uitgezwaaid    2023-09-17 1032 een regenachtige tocht naar huis  regen, regen en regen  2023-09-17 1243 we zijn weer thuis we zijn weer thuis.

Dit zal een van de laatste tochten van dit jaar zijn. Begin oktober gaat de boot het water uit en wordt het onderwaterschip gedaan, de motor krijgt een beurt en er wordt wat verder onderhoud gedaan zoals een andere brandstoffilter en een nieuwe zwemtrap. Eind oktober gaat de SEVENSTER weer voor de winter naar het Schiphuis in Heeg. De plannen voor 2024 zullen deze winter gemaakt worden.

Dit jaar zijn wij 75 dagen onderweg geweest waarvan 47 vaardagen. afgelegd 1735km, 113 sluizen gepasseerd en 675km gefietst afgelegd.

1. Jan en Nellie Ufkes:
    18 september 2023
    hallo Mieke en Ruud, mooi reisverslag , jullie hebben weer genoten en nu weer thuis ,dat is ook fijn. Hartelijke groeten van Jan en Nellie
  2. Ton en Tonny:
    19 september 2023
    Toch nog een mooie week gehad. Geniet van de herfst. Groetjes