15-09-2023 Hooidamsbrug gevaren 78 km, gefietst 25km

15 september 2023 - Amsterdam, Nederland

een update van onze septemberreis.

We wilden toch nog even op pad met de Sevenster. We hadden begin van de week nog een afspraak bij de orthopeed en wilden daarna op pad richting Vecht om op 10 september het verjaardagsfeestje van Anna te vieren. Het advies van de orthopeed was wel reden onze planning wat aan te passen. Mieke heeft advies gekregen om schoenen te laten aanmeten om daarmee de klachten te laten veerminderen. De intake hiervoor kon snel gemaakt worden, maar voor de vervolgafspraak konden we pas een afspraak maken na ontvangst van de verwijzing. We zijn de 10e met de auto naar Rotterdam gereden en na terugkomst  de spullen in de boot gedaan en daarna vertrokken en na 2,5 km vastgemaakt aan een Mar Boei. Heerlijk geslapen.

2023-09-15 1952 aan een MarBoei aan de boei  2023-09-11 opkomende zon Morra opkomende zon

omdat we in de buurt van Sneek wilden blijven zijn we de volgende dag vertrokken naar een ligplaats bij Joure. Een mooie tocht en weer een prima ligplaats aan een bekende Marrekriet. Hier ook de Pleiade (Dieuwke en Jan) weer ontmoet, die zijn ook onderweg. De volg ende dag boodschappen gedaan en een rondje gefietst. Bericht gekregen van de Maartenskliniek en een afspraak bij de schoenmaker gemaakt op 14 september. 's Avonds aan boord van de Pleiade koffie gedronken en de plannen voor de rest van de reis besproken. We kunnen prima in Sneek liggen, maar dat is wel druk. We zijn naar IJlst gevaren en daar een prima plakje gevonden bij de brug. De volgende morgen bleek dat er daar ook grote boten doorheen komen (past prima)

2093-09-14 li g je in IJlst bij de brug komt dit langs past wel

de volgende morgen eerst boodschappen gedaan en een rondje gefietst. (wisten we gelijk hoe lang het fietsen was naar de schoenmaker) en 's middag zij de metingen gedaan. zal al met al een week of twaalf duren met verschillende afspraken. Na terugkomst zijn wij via Sneek (20 minuten wachten voor de brug) naar het Sneekermeer gevaren en daar aan een hele mooie Marrekriet de nacht doorgebracht.

2023-09-14 doorvaart Sneek wachten voor de brug bij de bekende Waterpoort van Sneek

2023-09-14 1750 uitzicht op het Sneekermeer een prima ligplaats Sneekermeer 2023-09-14 1946 ondergaande zon Sneekermeer en wat een zonsondergang

De weervoorspellingen zitten  wel tegen. We wilden eigenlijk naar Franeker, maar met regen en veel wind voor de volgende week gaan we toch maar een beetje richting Koudum.

Schermafbeelding 2023-09-15 152626

we moeten de 24e thuis zijn en willen niet in noord Friesland "vast" komen te zitten. We hebben een leuke plek bij de Hooidamsbrug en gaan morgen een rondje fietsen in het Nationaal Park  De Alde Feanen. We kijken morgen nog naar de weersvooruitzichten en beslissen dan wat we gaan doen.

1. D.selier:
    15 september 2023
    Tot zondag mooi weer op Texel net een rondje Texel gefietst.Nu weer terug op de camping.Hebben tot nu toe prima weer.Geniet nog maar van Friesland met de boot gr van ons dini
  2. Anja klink:
    15 september 2023
    Hi lieverds. Dit weekend gaat de zon weer uitbundig schijnen. Hopen. Dat Mieke baat heeft met schoenen.
    In ieder geval toch weer mooie tocht!
    Kuzzz uit Oudenbosch
  3. Jacintha:
    16 september 2023
    heee wat leuk, we liggen bij elkaar in de buurt! Wat een prachtig weer he !en de avonden, gewoon magisch. veel plezier en Mieke hoop dat de schoenen je verbetering geven.
  4. Ton en Tonny:
    17 september 2023
    Mooie omgeving in de Alde Feanen. Jammer genoeg wordt het weer minder aangenaam. Maar Friesland blijft een mooi gebied om nog wat te varen. Succes met de schoenen die gemaakt worden voor jou Mieke. Hopen dat ze je gaan helpen. Groetjes, T & T
  5. Freerk en Odet Tuin.:
    18 september 2023
    Hallo Ruud en Mieke een vaartocht door het mooie Friesland gemaakt. Je hoef niet altijd ver te gaan,.Zo zie je maar bij jullie in de buurt ook een mooie omgeving. Weer mooie foto's van jullie vaartocht. Van.het mooie Friesland. Groetjes van Odet en Freerk dikke knuffel van ons.