20-04-2024 Bad Essen

20 april 2024 - Bad Essen, Duitsland

20-04-2024 Recke (Mittellankanaal)  Totalen:  Gevaren 371,4 km;  vaartijd 43,9 uur;  sluizen 18; gefietst 40 km

Eerst de belofte nakomen, een paar foto's

Onze mooie ligplaats op een arm van de Ems. Het mezennestje zat in een kast waar wij van dachten dat daar info over het melden zou zittten.

2024-04-17 1526 ligplaats op de oude Ems bij Lingen 2024-04-17 1448 ligplaats op de oude Ems bij Lingen 2024-04-17 1521 ligplaats op de oude Ems bij Lingen 2024-04-17 1526 mezennestje in informatiekast

2024-04-18 0803 IJS AAN DEKbij vertrek richting Mittellandkanaal hadden we  ijs aan dek

Een video(tje) van de ligplaats hoop ik hier (eerste poging)

Samen met een mede opvaarder geschut achter een vrachtschip. De hoogste sluis tot nu toe was de laatste van de 7e die dag. 8,5 meter omhoog. Totaal zitten we nu op bijna 60 meter

2024-04-18 1306 sluizen achter de Marlene en Moli invaren achter de beroeps 2024-04-18 1526 sluizen achter de Marlene 2024-04-18 1528 de hoogste sluis tot nu toe 8.5 m

Daarna zijn we het Mittellandkanaal opgevaren en uiteindelijk vastgemaakt in Marina Recke.

2024-04-18 1556 ingang Mittelland Kanaal ingang van het mittelandkanaal.

We zijn een dagje blijven liggen omdat er slecht weer werd voorspeld en in Recke is een sauna. Dat hadden we snel beslist. Van die dag zijn er natuurlijk geen foto's, maar het was heerlijk. Een mooi complex en voor Nederlandse begrippen niet duur. 's avonds op de haven gegeten. De haven staat bekend om zijn goede "Grill" in het weekend. Nou het was prima en we hebben heerlijk gegeten na een leuke saunadag.

20-04-2024 Bad Essen gevaren 48,8 km in 4,8 uur "gewandeld" 2,5 km

Vanmorgen bijtijds vertrokken om 49 km te varen naar Bad Essen. Je kan hier goed boodschappen doen, er liggen verschillende supermarkten op loopafstand. Vandaag ook nog geen sluizen te passeren, op het hele Mittellandkanaal zijn maar 3 sluizen. Wel passeer je een paar "Sperr toren", die dienen als er iets zou gebeuren op het kanaal, dit toch te kunnen sluiten. Vooraf veel gelezen dat het saai is, dat vinden wij misschien ook als we het achter de rug hebben, maar tot nu toe valt dat mee. Veel fris groen langs het kanaal, vakwerkhuizen en best wat afwisseling. We zijn benieuwd naar de rest.

2024-04-20 1157 Sperrtor op het MLK Spertor op het MLK  2024-04-20 1153 mooi geel veld hier echt de eerste fel gele mosterdzaad velden.

Morgen wordt een lange dag, de havens liggen niet allemaal op een fijne afstand maar zonder sluizen zal dat meevallen. Dus wordt vervolgd

1. Anja klink:
    20 april 2024
    Weer mooie plaatjes en praatjes!😄
  2. Ton en Tonny:
    21 april 2024
    Mooie foto's, voor ons heel bekend. Het Mittellandkanaal is lang, soms saai maar heeft ook mooie
    plekjes. Nu nog hogere temperaturen en stabiel weer. Fijne dagen.
  3. Renske:
    22 april 2024
    Leuk! Bad Essen is een mooie omgeving :) valt me wel weer tegen hoor dat je geen foto’s hebt van de sauna haha. Geniet ervan beiden en hopelijk wordt het weer nog wat beter :) liefs 💋

Jouw reactie