12-04-2023 De trossen gaan (binnenkort) los

12 april 2023 - Koudum, Nederland

12-04-2023 Koudum.  Log:000,0 km; Vaartijd 00h00; Gefietst 000 km

Hallo allemaal,

Wij hopen dat jullie (en natuurlijk de mensen om jullie heen) in goede gezondheid zijn.

Hier is weer ons "de trossen gaan los" bericht met daarin de plannen voor onze zomerreis. Voor dit jaar is ons thema:   Een rondje Maas, Moezel, Rijn en IJssel!

Dit is een reis die we al langer willen maken, maar door Corona is dat er nog niet van gekomen. Het wordt dus tijd om dit te gaan doen!. De plannen zijn gemaakt en de route staat voor het grootste gedeelte “vast”. En daar beginnen de problemen van een waterzigeuner!

De eerste berichten die wij kregen was dat in België en Frankrijk best al veel problemen zijn met de waterplanten. Doordat de water kwaliteit verbeterd en de hoeveelheid passerende schepen afneemt kunnen de water planten welig groeien. Wie onze reis naar Parijs (2018) gevolgd heeft, weet dat wij in st. Quentin vast hebben gezeten in de planten hebben ( https://2018desevenstergaatnaarfrankrijk.blogspot.com/2018/05/14-05-st-quentin-2-tunnels-en-heel-veel.html en https://2018desevenstergaatnaarfrankrijk.blogspot.com/2018/05/14-05-st-quentin-2-tunnels-en-heel-veel.html  dat is ons niet goed bevallen, maar wie weet valt het mee en kunnen we lekker onze tocht gaan varen.

Het tweede bericht was dat de hoeveelheid sneeuw in de alpen (voeding voor Maas en Rijn) dit jaar behoorlijk minder was dan de afgelopen jaren en dat kan problemen geven in de afvoer van de rivieren. Het kan gebeuren dat je ergens vast komt te zitten (of liggen) en maar moet afwachten wanneer je verder kan gaan. Al met al wat uitdagingen.

Gaan we niet?? Ja we gaan wel! (We denken nu dat we ergens het komend weekend vertrekken. We zullen de berichtgeving over plantengroei en waterstanden zo goed mogelijk volgen en contact houden met anderen die ook onderweg zijn. Als we denken dat het problematisch (of niet veilig) is of kan worden zullen we onze plannen bijstellen en onze reisdoelen aanpassen. Of dat gebeurt??? weten we niet, maar zullen daar zeker in ons blog over schrijven.

Als je niet automatisch een berichtje en link hebt ontvangen is de link naar het blog van dit jaar: https://ruudmiekeopreis.reislogger.nl/

Ook dit jaar zullen we onze route op een kaart in google maps bij houden, kunnen jullie zien waar we zitten. (Dit werkt helaas alleen als je een google account hebt ☹).

De link naar deze kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1xGq61t1gxRbA2I1O4nFe1qZUizftpfg&usp=sharing

Groetjes,

Mieke en Ruud

1. Hans:
    12 april 2023
    Jullie beiden heel veel plezier zonder problemen toegewenst.
    Wij gaan dinsdag met de camper richting zuiden.
    Cora en Hans
  2. Mary:
    12 april 2023
    Alvast een goede en mooie reis, zonder al teveel lastige waterplanten en zo 😉
    Grtjs Mary
  3. Wilco:
    Veel plezier!
  4. Anja klink:
    12 april 2023
    Mooie reis en veel plezier!
  5. Loek en rietje:
    12 april 2023
    Bon voyage en.... als jullie op de terugweg over de IJssel door Kampen komen, controleer dan meteen even of die bouwvakkers nog wel stevig doorwerken aan ons appartement. Rietje ligt vanaf 7 maart in kliniek. Knieoperatie in Sneek geslaagd maar onverwachte complicaties zijn haar bijna fataal geworden. Ze is nu in Heerenveen, gaat gelukkig beter. Ze hebben de boel onder controle, nu een kwestie van revalideren. Zo zie je maar, geniet het leven zolang dit mogelijk is. Pech zit in een klein hoekje. Goed dat jullie deze reis maken, geniet ervan en... neem een snoeischaar mee!!
  6. Albert van Kampen:
    Goede en veilige reis!
  7. Ton en Tonny:
    13 april 2023
    We wensen jullie een prachtige reis met elkaar met zo min mogelijk problemen. Geniet er van. We volgen jullie graag. Genoeg water en geen waterplanten zou heel fijn zijn.
  8. Wilma:
    13 april 2023
    Mooie reis, veel plezier. Ik ga jullie zeker weer volgen.
  9. Carla:
    14 april 2023