24-04 Dordrecht

24 april 2023 - Dordrecht, Nederland

24-04 Dordrecht log: 21,6 km vaartijd 2H45m

totaal gevaren: 342,4 km vaartijd 37H05m

Vandaag nog geen foto's gemaakt. Het weer is grauw, af en toe een waterig zonnetje, best wel een forse wind zo'n 4-5 bft en af en toe dat getik op de kuiptent van de regen. Gelukkig niet de buien die we in Katwijk over ons heen kregen, maar gezellig zo'n bui die zondagavond om een uur of 9 begint en die tot vanmorgen een uur of tien heeft geduurd.

2023-04-24 1300 Dordrecht

We hebben zondag een hele gezellige middag/avond gehad met Ingeborg en Gert. Gezellig samen gekookt en bij hun aan boord op de Quanta gegeten. Rond een uur of half elf naar onze eigen boot gegaan omdat Gert wel heel vroeg zijn bed uit moest. We hadden de optie om nog een dagje langer te blijven om een paar bezoekjes af te leggen, maar dat kwam niet goed uit met geplande afspraken. Dan is het fijner om een beetje verder richting zuid Nederland te gaan en wij wilden sowieso eens in Dordrecht gaan liggen. Rond een uur of 10 zou het droog worden, dus losgemaakt met als reisdoel voor vandaag Dordrecht. Je moet daar om in de haven te komen wel een brug opening vragen. Je vaart op de oude Maas en moet een binnenhaven in. Deze brug draait op het hele en halve uur. Je moet dan vastmaken aan de wachtsteiger en er wordt op de haven info gewaarschuwd voor golfslag van langsvarende schepen, want dat zijn grote jongens. Advies voldoende stootwillen en lange rekbare lijnen om een en ander op te vangen. Mooi dat wij om 3 minuten voor 1 de opening aangevraagd hebben en dus eigenlijk zonder gestuiter van voorbijvarende schepen binnen drie minuten in de haven waren. Even overleg met de havenmeester en wij hebben een mooi plek. Het invaren was nog wel even een dingetje, er staat in de haven een dwarsstroom en ook nog de wind uit dezelfde kant daarbij maakte dit een hele goede oefening. Ook deze weer zonder kleerscheuren doorgekomen.

We hebben hier voor 2 nachten geboekt, met de optie om een dagje te verlengen. De volgende stop is nog niet bepaald, dat gaan we de komende dagen doen, want het weer houdt niet over, ook voor de komende dagen, het blijft erg koud.

Hoofdrichting nog steeds Maas, Moezel, Rijn.

1. Rene van der snoek:
    25 april 2023
    ik duim dat er beter, maar vooral warmer weer, via ons ons naar jullie toegaat.
    Groetjes van ons.
  2. Jan en Nellie Ufkes:
    26 april 2023
    Ja, het is regen weer en dan is het moeilijk, en er is ook nog wel, heerlijke zonne schijn. En jullie kunnen er allé Wegen maar lekke restoranten. Dus komen jullie ook bij leuke restoranten. Dus lekker heerlijke eten is overal te vinden. Dus jullie hebben gelukkig geen armoede, maar heerlijke dagen, of Soms niet.
    Dus de reis blijft heeeel veeeeel Heerlijke vacantiedagen. Wij wensen jullie nog een HELE fijne Vacancie.
    Met Vriendelijke Groeten,van Nellie en Jannemanneke,
  3. Jan en Nellie Ufkes:
    26 april 2023
    Ja hier is het ook is pokkeweer. Maar, Met de auto boodschappen doen. En als de Zon goed schijnd zitten we in de tuin lekker in de zon, warm en de zon en grote grastuin in lekkere stoelen, van de zon genieten, net zo als jullie.
  4. Jan en Nellie Ufkes:
    26 april 2023
    Nauw, dan hebben we het toch wel redelijk goed, Walt we gaan samen in Nellies auto onze bootschappen bij de winkels in Doesburg en dan is regen geen problem, want we zetten onze auto zo dicht mogelijk bij de winkels en dat is geen problem. En Thuis, dus lekker in de tuin aan de revier en dat is ook nog wel lekker, tot de regen weer kokt, dan, zitten we weer binnen.
  5. Freerk en Odet Tuin.:
    26 april 2023
    Zo dus jullie liggen nu met de boot in Dordrecht. Dordrecht heeft een gezellige winkel centrum. Kitty die woont in Dordrecht.Er is beter weer opkomst. Heel veel vaar plezier En genietervansaampjes. Groetjes van ons Ruud en Mieke
  6. Jacintha:
    27 april 2023
    gefeliciteerd met de koning ! balen van het weer!!!! wordt beter beloofd. ga morgen naar noorw. heel veel zin in! broodmes heeft fantastisch werk gedaan,schuurmach. was te zwaar voor me, dus toch weer veel stof op de boot. gelijk aan de grote schoonmaak gegaan ,nu weer als een zonnetje. heel stil aan de overkant. dikke knuffel ,fijn om jullie verhalen te lezen
  7. René van der Snoek jr:
    Tja, hoe dichter bij Dordt.... 😉
  8. Carla:
    27 april 2023
    En ik verwacht hier 27 graden en zon morgen. En je weet hoeveel ik daar van hou . . . :)