09-05-2022 Schoonhoven

9 mei 2022 - Schoonhoven, Nederland

In Schoonhoven eerst eens begonnen om orde op zaken te stellen in de foto's. Dat is gelukt en daarvan een paar die gemist zijn bij de berichten.

Zoals verteld hebben wij een rondvaart op de Spido gedaan en het was lekker buiten, maar wel heel fris! Bij ons vertrek zijn we uitgezwaaid door de werkende Ingeborg en Gert. Natuurlijk ontbrak Floor niet bij de uitzwaai.

De tocht naar Dordrecht is prima verlopen en we hebben gelegen inde jachthaven de Westergoot. Ook dat verhaal is verteld maar met een foto erbij wordt het wat duidelijker. De in natuurlijke omgeving liggende jachthaven.

2022-04-30 1538 Ingeborg en Mieke op de Spido 2022-05-02 1241 er wordt gewerkt op de Quanta 2022-05-02 1241 er wordt gezwaaid van de Quanta Floor, Ingeborg en Gert 2022-05-03 0942 Jachthaven Westergoot 2022-05-03 0943 Jachthaven Westergoot (3)

Het doel van de stop in Dordrecht was een bezoek brengen aan de winkel Vreeken's Zaden. Voor mensen met een (moes)tuin een begrip en voor Mieke een "snoepwinkel".

2022-05-03 1022 Mieke s Snoepwinkel 2022-05-03 1024 Mieke in haar Snoepwinkel (1)

Dezelfde middag vertrokken naar Heukelum op de Linge en daar maar weer vroeg naar bed. De volgende dag hebben we 2 1/2 km gevaren en vastgemaakt in Leerdam. 's middags een leuk tochtje gefietst . Iets langer dan gepland, maar zeker de moeite waard. Een bijzondere zonne(panelen)bloem willen we zeker niet onthouden, dat "ridders" kinderen kunnen krijgen wisten we niet, hat kasteel van Heukelum zouden we graag eens van binnen zien en het pontje van de Mariënwaerdt is gewoon leuk.

2022-05-05 1220 een bijzondere zonne(panelen) bloem 2022-05-06 1420 Ridder met kind 2022-05-05 1831 Kasteel Heukelem 2022-05-06 1321 Fietspont bij de Mariënwaerdt

Als afsluiter even terug naar Rotterdam. Het "Witte Huis" rechts op de foto is gebouwd in 1898 en was toen de eerste "wolkenkrabber" van Nederland (43M hoog) en wordt door velen gezien als de eerste wolkenkrabber van Europa, die titel wordt echter ook geclaimd door de Boerentoren in Antwerpen (ook bekend als de KBC Toren). Die is weliswaar hoger (87,5M), maar gebouwd in 1931. Als Rotterdammer (die toch best lang bij KBC heeft gewerkt) ben ik toch van mening dat het Witte huis de eer heeft, als zou je dat op de foto van de skyline van een stukje Rotterdam dat al niet meer geloven.

2022-05-02 1253 Vroeger was het witte huis het hoogste gebouw van

Vanaf hier komt het blog weer met de verhalen en de foto's update waarschijnlijk morgen.

1. Jan en Nellie Ufkes:
    10 mei 2022
    Ah, luitjes, het is erg leuk: jullie hebben steeds beter weer en kunnen hele leuke tochten met boot, fiets- en wandeltochten maken. Ik vindt dat heel erg mooi - als het weer lekker warm is. Nou, ik heb gisteren een heerlijke looptocht gedaan, waar op halverwege de lucht verhuisde naar REGEN en HEVIGE DONDER (KNALLE en REGEN) en Jantje die loopt een 3 uurtjes en was nog niet thuis en dus maar onder een dikke grote boom wat minder regen, maar werd er toch nog behoorlijk nat van en bang van dat kabaal in de lucht. Ik hoop dat jullie daar geen last gehad hebben.
  2. Ton en Tonny:
    13 mei 2022
    Leuk weer al die verhalen en de smakelijke foto's. Het weer blijft goed dus genieten.