17-09-2022 log:319,95 km vaartijd 37h00 Gefietst 215 km. (km’s gecorrigeerd)

17 september 2022 - Nuldernauw, Nederland

We hebben gisteren de regendag uitgezeten aan de ligplaats bij Nederhorst Den Berg. Onstuimig weer met prachtige luchten en regenbogen.

22022-09-16 15:42 Ligplaats aan de Vecht bij Nederhorst den Berg

Eind van de middag nog even boodschappen gedaan in het dorp en we waren precies voor de volgende buien weer aan boord. Weer werden we getrakteerd op mooie regenbogen

2022-09-16 1727 Regenbogen  blog 2022-09-16 1730 regenbogen blog

Vanmorgen bijtijds opgestaan en vertrokken richting Randmeren. De windvoorspelling was niet zo fijn dat we daarmee het IJsselmeer wilden oversteken. Het korte stukje van Muiden naar de Randmeren is niet zo erg je kunt daar prima een goede koers varen om weinig last van rollers te hebben. Om daar korte tijd in te zitten is niet zo erg, maar 7 uur is wat veel. Het is best een lange tocht geworden we hebben vandaag 6 uur gevaren en daarbij 57,6 km afgelegd met een rustig water. De weersvoorspellingen waren duidelijk buiïg herfstweer, nou dat is uitgekomen. De hemel was een caleidoscoop van wolkenformaties, regenbogen, buien, zware buien en zon. Prachtig om te zien en als je droog en warm vaart prima te doen. Het weer morgen is hetzelfde als vandaag, dus wij gaan ook ongeveer hetzelfde doen. Volgende stop is de Ketelhaven. Deze ligt (verrassing) aan het Ketelmeer. Daar gaan we beslissen wat ons volgende reisplan wordt. Er worden in de weerberichten  nog een paar hele mooie dagen in het vooruitzicht gesteld en we zijn er nog niet uit wat het zal worden. Voor deze dag een paar foto’s van de mooie momenten van vandaag

2022-09-17 1208 spectaculaire wolken  blog 2022-09-17 1208 zwarte luchten en zonbeschenen wolken blog 2022-09-17 1147 wolkenluchten en zon blog 2022-09-17 1125 bui voor Almere haven blog 2022-09-16 1730 regenbogen blog2022-09-17 1114 Buien onderweg blog 2022-09-17 1312 Nijkerkersluis blog

1. Rene van der snoek:
    17 september 2022
    is ook wel een keer leuk ,volgende week zal het weer beter worden.
    veel plezier
  2. Ton en Tonny:
    18 september 2022
    Wat jammer dat het weer op dit moment zo slecht is, echt herfst. Maar er komen inderdaad nog mooie dagen aan. Hier regent het weer. De foto's zijn mooi met al die verschillende luchten. Nog even geduld en jullie kunnen weer mooie tochten maken. Succes
  3. Carla:
    22 september 2022