18-09-2022 ligplaats aan de Wetering bij Kalenberg log:400,95 km vaartijd 44h50 Gefietst 215 km.

19 september 2022 - Kalenberg, Nederland

18-09-2022 Kampen log:363,95 km vaartijd 41h50 Gefietst 215 km.

eerst even terug naar de 18e

Hadden wij het gisteren over de mooie luchten die als een caleidoscoop veranderden, mooie regenbogen en forse buien nou vandaag kunnen we afdoen als een grijze soepdag. De hele dag regen afwisselend zo’n half miezer buitje, half echte regen tot forse stortbuien. om een idee te hebben een afdruk van de Buienradar van deze dag

2022-09-18 1503 Buienalarm onderweg het uitzicht van de dag 2022-09-18 1423 mistroostig weer zelfs om te varen  kacheltje op de voorruit tegen het beslaan  2022-09-18 1030 vertrokken en we gaan richting Kampen

Met drie kleine uitzonderingen. 1e sluis, 2e sluis en het aanleggen in Kampen. Zijn wij gewend dat als we schutten en het regent dat het dan zwaar regent als wij de sluis invaren en aan moeten leggen nou vandaag echt anders praktisch droog en nul wind. Hebben we toch nog iets goeds over deze dag te zeggen. Er was geen puf om zelf te koken dus een Thaise afhaalmaaltijd besteld en daar echt van kunnen genieten aan boord. Voor de volgende keer een goede keus. Wij blijven 1 nacht en gaan morgen verder richting Kalenberg. Zag het er gisteren nog naar uit dat we een mooie week tegemoet konden zien, nou de herfst is echt uitgebroken. Een paar mooie dagen en het volgend weekend weer regen en wind. Voor ons het beslismoment om die laatste paar mooi dagen nog mee te pakken en tegen vrijdag of zaterdag weer thuis aan te meren en de boot klaar te maken voor de winterberging.

19-09-2022 ligplaats aan de Wetering bij Kalenberg log: 400,95 km, vaartijd 44h50 Gefietst 215 km.

Vanmorgen eerst eens een weerbericht bekeken, het zou beter zijn maar niet de hele dag droog blijven. De wind stond best nog door dus geen lekker fiets weer. Voor vertrek een douche genomen, boodschappen gedaan en water opgetopt. We gaan in de richting van de Kalenberger gracht om met de mooie dagen nog wat in het Nationaal Park de weerribben rond te fietsen. Trip via de IJssel, Ganzendiep en De Goot richting van het Nationaal Park. Een leuke tocht om te varen en af en toe een buitje is dan niet erg, soms missen ze je, soms niet dan wordt het wasgoed natter maar, je krijgt daar soms hele mooie regenbogen voor terug deze op de Beulakkerwijde.

2022-09-19 1406 volledige regenboog Beulakkerwijde blog 2  deze mist ons 2022-09-19 1259 Deze bui gaat ons missen  deze is boven en mist ons niet dus natter wasgoed 2022-09-19 1413 deze bui mist ons en het wasgoed niet

We liggen aan een mooie plek op de Wetering en dat is een half uurtje voor Kalenberg. Beetje afhankelijk van het weer gaan we de komende dagen wat fietsen in de omgeving en mochten de weergoden er anders overdenken "schuiven" we misschien nog eens tukje op.

1. Hans:
    19 september 2022
    Tsja, hier in Frankrijk is het weer wel beter. Gisteren naar het door Eiffel gemaakte “aquaduct” van het Canal Lateral a le Loire over de rivier de Loire gefietst. Indrukwekkend, maar zodra ik het zag dacht ik, hoe zorgen ze er nu voor dat schippers als jullie geen ander schip tegenkomen in het kanaal, want dat is zo smal dat een Olympiër er bijna overheen kan springen.
  2. Ruud:
    19 september 2022
    Hoi Hans, normaal net als op de weg rood en groen. Zo simpel 😁
  3. L.P. Ouwendijk:
    20 september 2022
    Dan zijn jullie in Kampen langs ons toekomstig appartement gekomen. Ons uitzicht vanaf de 7e over de IJssel wordt o.a. het sluisje naar het Ganzendiep. Mooi vaargebied daarachter. De schitterende zomer raakt nu inderdaad wel op. Tijd voor de wintervoorbereiding. Fijne tocht verder en hou het droog!
    Groet, Loek en Rietje
  4. Rene van der snoek:
    20 september 2022
    Jammer van het weer, maar op zich toch een mooie tocht geniet er nog even van
    Groetjes van ons.
  5. Carla:
    22 september 2022
    Vaar maar hier naar toe; zon en 28 graden volgende week.