21-09-2022 Konijnen eiland op de Fluessen log:459,5 km vaartijd 51h05 Gefietst 250 km.

21 september 2022 - Heeg, Nederland

We zijn twee nachten blijven liggen op de ligplaats aan de Wetering. We hadden een niet te lange fietstocht gepland op de tweede dag. Af en toe mag dat wel slechts 25 km. Wel even langs Blokzijl in de route opgenomen om een paar boodschappen te doen en dan langs de buitenranden van het NP De Weerribben weer naar onze boot terug fietsen. Onderweg een hele grote paddenstoel (berkenboleet denken we), echt de herfst is begonnen

2022-09-20 1316 Grote paddestoel met de hand van Mieke om te laten zien hoe groot 2022-09-20 1316 Grote paddestoel met hand Mieke

De weersvoorspelling laat dat ook zien, voor de volgende dagen, maar ja eind september kan dat gebeuren. De fiets trip is uiteindelijk iets langer geworden omdat we een van de knooppunten gemist hadden. Langs de ene kant van het kanaal heen tot de volgende brug en dan langs de andere kant teruggestuurd worden naar het punt wat we gemist hadden. Stond “verstopt” achter een struik 😊. Eind middag en begin avond prima in de kuip uit te houden, trui en kachel aan en voor het naar bed gaan even omhoog kijken naar een flonkerende sterrenhemel compleet met melkweg. Geprobeerd te fotograferen, maar helaas.

Vandaag 21-09 toch maar besloten richting Koudum te gaan. We willen nog een paar dingen thuis in de tuin doen (o.a. extra hout hok maken en 2 ½ kub hout wegwerken). Moet geboord, gezaagd en geverfd worden is het wel handig als het droog is. Een mooi tochtje geworden met een lekker zonnetje en weinig wind. Na bijna 49 km vastgemaakt op een van de eilandjes die in de Fluessen liggen. Op het Konijnen eiland is het mooiste plekje voor ons. Aan de rand met prachtig uitzicht als laatst avond/nacht aan boord.

2022-09-21 1833 het mooiste plekje op Konijnen eiland

Vanaf hier is het morgen nog een kleine 20 km (2 uurtjes varen)  naar Koudum.

1. Wilma:
    21 september 2022
    Bedankt weer voor jullie mooie reisverhaal met foto's. Wanneer is jullie volgende trip?
  2. Ruud Van der Snoek:
    21 september 2022
    +\~ 15 jan 23 richting spanje 😀 begin mrt terug. zijn jullie dan in Saint Seine ?
  3. Jan en Nellie Ufkes:
    22 september 2022
    Hallo Luitjes, wat hebben jullie toch vele
  4. Ton en Tonny:
    22 september 2022
    Het was weer een mooi reisverhaal, jammer dat het weer niet altijd meewerkte.
    Welkom thuis. We zagen jullie net langs varen. Succes met de tuin en het houthok.
  5. Dini selier:
    22 september 2022
    Welkom thuis we waren er weer bij