Blog afsluiting 2022

26 september 2022 - Koudum, Nederland

28-09-2022 Koudum, afsluiting blog 2022

Het was een mooi jaar waarin we weer een aantal mooie en leuke trips hebben gemaakt.

De totalen van 2022

• Afgelegd                       : 1532 km
  • Reistijd                          : 176H50M
  • Gemiddelde snelheid : 8,67 KM/h
  • Gefietst                         : 720 km

Zoals we eigenlijk altijd merken is het maken van een plan als je gaat varen altijd alleen maar een plan. Vaak zijn er omstandigheden waardoor het anders moet. Weer is een belangrijke maar ook of de vaarwegen, bruggen en sluizen werken en bediend worden. Zeker met de lage waterstanden was dat dit jaar best wel eens lastig en zijn onze trips anders verlopen dan we oorspronkelijk van plan waren. Eind oktober zal de SEVENSTER weer naar haar winterberging gaan tot eind maart 2023.

We hebben plannen voor het volgend jaar. We hopen dat we weer een wat langere trip naar het buitenland kunnen maken. Er zijn wel wat ideeen, het bekende rondje Maas, Moezel, Rijn is er een, maar ook zeker de tocht naar het merengebied van Mecklenburg-Vorpommeren al dan niet gecombineerd met een bezoek aan Berlijn lonkt ook. Wat het zal worden gaan we deze winter rustig bekijken.

We houden ook in 2023 een logboek bij en zullen dat weer via reislogger delen.

Fijne winter, mooie feestdagen en blijf gezond

Mieke en Ruud

1. Hans:
    26 september 2022
    Met jouw schrijvers talent en de tochten die jullie maakten was het steeds een genoegen de verhalen te lezen. We kijken uit naar 2023!
  2. Rene van der snoek:
    26 september 2022
    ook een fijne winter een goede gezondheid toe gewenst.
    We spreken elkaar snel, groetjes
  3. Anja klink:
    27 september 2022
    Was weer leuk om mee te varen op de verhalen.
    Kuzzz Anja
  4. Albert van Kampen:
    27 september 2022
    Merengebied van Mecklenburg-Vorpommern is echt de moeite waard!
  5. Jan en Nellie Ufkes:
    27 september 2022
    Ja luitjes, de herfst maakt het weer, regen en temperatuur er niet beter op. Maar jullie hebben hele leuke en warme tochten gemaakt, maar als de herfst en straks de winter, kun je de boot beter op het droge zetten, lekker schoonmaken en lekker droog onder dak, veilig in de loods brengen. Ja en dan ben de winter bij de kachel weer nieuwe tochten en zo voort gaan plannen, als plannenmakers. Ik wens jullie een hele fijne herfst en winter tot de boot weer te water kan, met de nieuwe plannen. Ik wens jullie fijne feestdagen en verder plezier. M.VR. GR. V. Jan. Ufkes.
  6. Dini selier:
    27 september 2022
    Het was weer genieten van jullie verhalen gr
  7. Freerk en Odet Tuin.:
    27 september 2022
    Vonden het heel leuk en gezellig. Dat jullie van de zomer in Leerdam waren. En een klein stukje mee hebben mogen varen..Groetjes van mij en Freerk .
  8. Jan en Nellie Ufkes:
    28 september 2022
    Ja, dat dacht ik ook al, om nu de boot schoon op te bergen, hij heeft jullie heel wat plezier gegevens, en heeft jullie heel wat mooie gebieden, gebouwen en naturen en wat niet nog meer. En dat heeft jullie heel veel plezier gegeven en nu al weer leuke buitenlandse plekjes op te zoeken. Dat is ook weer van de heel veel leuke plekken en schik te hebben. Dat is heel fijn om straks op te zoeken. Nog heeeeel veeeeel plezier. M. Vr. Gr. van Jan. Ufkes.