16 September Noordschans.

19 september 2021 - Noordschans, Nederland

Noordschans:

Totaal gevaren: km 241.0 in 24,8  uur gefietst : 128.5 kmWe hebben een hartstikke leuke tijd gehad in Rotterdam. Op vrijdag aangekomen en 's avonds met Ingeborg en Gert gegeten bij restaurant Okay wat aan de haven zit. Prima weer dus lekker buiten gegeten. We hebben daar kennis gemaakt met "Rotterdams Havenwater" een heerlijk drankje licht alcoholisch ( :-) )maar je gaat het wel voelen. Op zaterdag een bezoek gebracht aan het foto museum. we hadden een wat later slot omdat er twee dochters van Ingeborg 's middags even op bezoek waren, leuk om ook met hun even kennis te maken. Na het museum op zoek naar een plek voor een drankje en een hapje. We zijn via de brug over de Rijnhaven (ook bekend als de Hoerenloper) naar Katendrecht gegaan en bij een vis/vega restaurant "De Kaap" terecht gekomen, waar we lekker hebben gegeten. Zondag werd al met al een hele bijzondere dag. We waren uitgenodigd bij Ingeborg en Gert aan boord en als verrassing waren ook de kinderen van Gert er, erg leuk ze weer eens te zien. We zij "even" op en neer gegaan naar Goudenrak. Tochtje van 42 km en hebben dat in 1H26m gedaan een gemiddelde van ruim 28 km/h!  Gert had een leuke speedboot ter beschikking en mochten wij ook even met zo'n boot varen.

2021-09-12 1652 rondje richting Gouda Gert, Ruud, Mieke, Maaike, Floor en Steph Filmpje van de tocht komt nog.

Een hele bijzondere ervaring en ik (Ruud) weet nu ook dat je met iedere boot moet leren varen. Gert heeft uiteindelijk de aanlegmanoeuvre afgemaakt. 's Avonds heel gezellig samen gegeten.

Na het weekend hebben wij ons vermaakt in Rotterdam. De Go share elektrische scooters ontdekt voor de boodschappen, 's avonds met zo'n ding heen en weer gegaan naar Ingrid, Anna en Bart. Eerst mee geweest met Ingrid om Anna uit de BSO op te halen en daarna heerlijk gegeten. Dinsdag zijn we nog even bij René en Yvon geweest en woensdag hebben we ons prima vermaakt in Rotterdam. Eindelijk een bezoek gebracht aan de Markthal en genoten van de "grote stad" toch even anders dan Koudum. Donderdag het vertrek gepland naar de jachthaven in Noordschans om bij Anja op bezoek te gaan in haar nieuwe huis.

1. Anja klink:
    19 september 2021
    Mooi weer en fijn jullie te zien. kusje uit Little Vatican.
  2. Jan en Nellie Ufkes:
    20 september 2021
    Ja luitjes, het is met een woord, geweldig, maar ik ben nog bang dat jullie straat het huis, niet makkelijk weer terug vinden. Maar jullie boffen wel dat jullie alle twee, een KUSJE van Anja en dat nog wel in Lotte Vatican. Da’s toch geweldig?!?!
    Ik wens jullie nog veel hele leuke, spannende en boeiende ervaringen.
    Nog veel plezier.

M. Vr. Gr. Jan. Ufkes.
  3. Rene van der snoek:
    22 september 2021
    nog een mooie trip verder.
    groetjes rene