16 September Noordschans.

19 september 2021 - Noordschans, Nederland

Noordschans:

Totaal gevaren: km 241.0 in 24,8  uur gefietst : 128.5 kmWe hebben een hartstikke leuke tijd gehad in Rotterdam. Op vrijdag aangekomen en 's avonds met Ingeborg en Gert gegeten bij restaurant Okay wat aan de haven zit. Prima weer dus lekker buiten gegeten. We hebben daar kennis gemaakt met "Rotterdams Havenwater" een heerlijk drankje licht alcoholisch ( :-) )maar je gaat het wel voelen. Op zaterdag een bezoek gebracht aan het foto museum. we hadden een wat later slot omdat er twee dochters van Ingeborg 's middags even op bezoek waren, leuk om ook met hun even kennis te maken. Na het museum op zoek naar een plek voor een drankje en een hapje. We zijn via de brug over de Rijnhaven (ook bekend als de Hoerenloper) naar Katendrecht gegaan en bij een vis/vega restaurant "De Kaap" terecht gekomen, waar we lekker hebben gegeten. Zondag werd al met al een hele bijzondere dag. We waren uitgenodigd bij Ingeborg en Gert aan boord en als verrassing waren ook de kinderen van Gert er, erg leuk ze weer eens te zien. We zij "even" op en neer gegaan naar Goudenrak. Tochtje van 42 km en hebben dat in 1H26m gedaan een gemiddelde van ruim 28 km/h!  Gert had een leuke speedboot ter beschikking en mochten wij ook even met zo'n boot varen.

2021-09-12 1652 rondje richting Gouda Gert, Ruud, Mieke, Maaike, Floor en Steph Filmpje van de tocht komt nog.

Een hele bijzondere ervaring en ik (Ruud) weet nu ook dat je met iedere boot moet leren varen. Gert heeft uiteindelijk de aanlegmanoeuvre afgemaakt. 's Avonds heel gezellig samen gegeten.

Na het weekend hebben wij ons vermaakt in Rotterdam. De Go share elektrische scooters ontdekt voor de boodschappen, 's avonds met zo'n ding heen en weer gegaan naar Ingrid, Anna en Bart. Eerst mee geweest met Ingrid om Anna uit de BSO op te halen en daarna heerlijk gegeten. Dinsdag zijn we nog even bij René en Yvon geweest en woensdag hebben we ons prima vermaakt in Rotterdam. Eindelijk een bezoek gebracht aan de Markthal en genoten van de "grote stad" toch even anders dan Koudum. Donderdag het vertrek gepland naar de jachthaven in Noordschans om bij Anja op bezoek te gaan in haar nieuwe huis.