26-04-2022 Rotterdam

26 april 2022 - Rotterdam, Nederland

26-4 Rotterdam

log: 197,1 Km, vaartijd 22H00, sluizen 5, gefietst 42 km, wandelen 12 km, zwemmen 4 uur (hoofdzakelijk Mieke).

Eerst even wat foto's van de eerste dagen:

Het Paard van Marken

staat nog steeds in de steigers  Natuurlijk Bollenvelden onderweg De Koeien bij onze ligplaats op de Kaag en  Onze ligplaats in Katwijk

2022-04-19 1014 Het Paard in de steigers    2022-04-20 1149 Westland met Bollenvelden               2022-04-19 1830 Ligplaats op de Kaag met Koeien                          2022-04-22 1300Ligplaats Haven Katwijk

Een paar van onze fietstocht Katwijk Noordwijk

2022-04-24 1543 Mieke en Dirje even pauze 2022-04-24 1511 Bollenvelden 2022-04-24 1455 Bollenveld tijdens fietstochtje

We zijn (25-04) vanuit Katwijk op ons gemak richting van Voorburg gevaren. Het weer is wat minder dan het begin van onze reis en hadden zelfs wat regen onderweg. Ook op de boot beslaan dan de ramen en wij hebben geen ontwaseming, maar daar hebben we een oplossing voor gevonden. Wij hebben ook een klein (600 W) ventilatorkacheltje aan boord en deze kan prima op onze omvormer (24V naar 240V) draaien en zeker als de motor loopt. Het gaat niet snel, maar de beslagen ruiten zijn na een minuut of 10 wel weg. Dus ook dat is weer een stukje luxe toegevoegd. We hebben eerder aan de passantensteiger in Voorburg gelegen en ook vandaag was er plek. Het leuke is dat je geen liggeld hoeft te betalen maar dat er wel, via AanUit.net, elektriciteit is. Je kan dit dan via een app aan en uit zetten en de rekening komt naar huis. Dus de grote kachel in de kuip en dan is het prima toeven aan boord.

2022-04-26 0919 Liplaats in Voorburg

Vanochtend  zijn we redelijk op tijd vertrokken en na best wel wat bruggen die open moeten, een plotseling draaiend werkschip (op de hohouwer), maar dat los je ook wel op. We varen achter een vrachtschip naar een brug en we roepen de brugwachter op of we nog mee kunnen. Reactie ”als je een beetje opschiet want dat vrachtschip wil ook door” dus gas erop en netjes mee. Kort achter deze brug ligt er nog een. De lichten blijven Rood/Groen en we varen achter het vrachtschip aan. Vlak voor de brug gaan de groene lichten uit en blijft er alleen ROOD over , dus weer op de hohouwer. Roept de brugwachter: "Als je gewoon doorvaart kan je er makkelijk door". Dus weer het gas erop en gaan. In drukke gebieden vinden ze het fijn als de opening zo kort mogelijk is en het wegverkeer snel door kan, maar we hebben ook als eens op het “strafbankje” gezeten omdat we niet netjes wachten op Groen voor doorvaart. Dus tegenwoordig maar vragen of we door mogen “Als het past” of dat we op groen moeten wachten.

In delft even wachten tot de brug bij de mooie Oosterpoort opengaat is geen straf. Leuk om te zien en even later komt de Skyline van Rotterdam in beeld

2022-04-26 1000 Oosterpoort Delft 2022-04-26 1150 Skyline van Rotterdam

Uit de sluis de Maas opvaren is even uitkijken, want het is druk en er staat best een tijstroom. Geen probleem varend op de Maas ook een bus zien is toch wel apart.

2022-04-26 1250 Bus op het water 2

We blijven een paar dagen in Rotterdam en gaan bij vrienden en familie langs en zeker wat bezoek aan boord ontvangen. We denken dat we maandag weer verder gaan hoe, wanneer en waar naartoe? dat gaan we nog uitzoeken.

De link naar de route kaart werkt niet naar ons zin dus in elke update zal een werkende link naar een Google Maps kaart maken die onze gevaren route laat zien. We hebben begrepen dat je wel een google account moet hebben om die te openen. Als je hem niet kan openen laat maar even weten dan kijken we of er andere oplossingen zijn. Eerste test en we hopen dat het werkt

Link naar Routekaart

1. Ton en Tonny:
    26 april 2022
    Mooie reis tot nu met leuke foto's en de verhalen erbij zijn weer heerlijk om te lezen. Genieten. We zijn benieuwd waar de reis weer naar toe gaat. Bedankt weer voor jullie verhaal.
  2. René van der Snoek jr:
    26 april 2022
    Routekaart werkt goed hoor. Doen jullie Dordrecht nog aan?
  3. Ruud:
    26 april 2022
    Hallo, Dordrecht staat zeker in de planning. Weten alleen niet wanneer. Maar als we die kant opkomen bellen we zeker even.
    Groet vanuit Rotterdam
    Mieke en Ruud
  4. Wilma:
    26 april 2022
    Leuk om jullie reis weer te volgen. Komen jullie nog in Noord Limburg?
    Met een kleine 2 weken gaan wij weer naar Nederland.
  5. Ruud:
    26 april 2022
    Weten het echt niet. Wij “moeten” op 13 mei weer in Katwijk zijn, ongeveer een week later krijgen Miekes zus en mijn zwager hun nieuwe boot en daar willen we ook bij zijn. Dan hebben we de maand juni “vrij” dus wie weet, maar als we die kant op komen hebben we contact. Groet van ons
  6. Jan en Nellie Ufkes:
    27 april 2022
    Hoh wat een spannende, maar wel leuke ontmoetingen, nu nog wat beter weer en dan zijn de ruiten weer helemaal helder, en weer met beter zomerse weer en nieuwe leuke ontdekkingen. Ik ben er heel nieuwschierig naar. Veel plezier. M. Vr. Gr. Jan. U.
  7. Rene van der snoek:
    27 april 2022
    hoi Mieke en Ruud
    Mooie tocht, geniet ervan.
    Gr. Rene
  8. Jacintha:
    28 april 2022
    geniet weer mee met jullie!! prachtig de skyline van Rotterdam, heel speciaal om in zo n omgeving te varen !