06-06 Alphen a/d Maas

6 juni 2021 - Soest, Nederland

Totalen: log: 824.70  Km, vaartijd 88H05, sluizen 29, gefietst 547,0 km, gewandeld 5.0 km

5-juni

Het was een hele nevelige dag met in de voorspelling mogelijk een lichte bui. Zonder zon en de nevel was hat zelfs een frisse dag en hebben we met gesloten tent gevaren. Al na 10 minuten bij de Sluis Grave waar we moesten afschutten. Al met al toch een uurtje mee kwijt. De sluis ging net naar beneden toen we aankwamen en bij het invaren beneden werd gewacht op een binnenvaarder die naar boven moest en dan duurt het even. Maar zoals we vaker zeggen, we zijn op reis en gelukkig niet op de vlucht.

2021-06-05 1143 Uitvaart uit de sluis Graveuitvaart uit de sluis Grave 2021-06-05 1224 Nevelig op de Maas Nevelige dag mooie vaardag

We hebben een mooie plek aan de buitenkant van de haven.

2021-06-05 1607 ligplaats in Alphen aan de Maas Mooi uitzicht op een stuk van de oude Maas

Totaal te varen maar 24 km dus dat gaat best vlot (buiten de sluis). We liggen in een heerlijke rustige haven met een kleine camping waar we ook kunnen wassen en dat was weer even nodig.

2021-06-05 1607 Zaterdag wasdag de was hangt buiten en binnen 2021-06-05 1607 ZaterDag wasdaG

06-06

Eerst even lang zal ze leven zingen voor een jarige en daarna de fietsjes op de kant. Vandaag staat er een tocht door het land van Maas en Waal op het programma. Zo'n 40 km over dijken, door uiterwaarden en mooie dorpjes. De utizichten op de Maas en Waal zijn ook hier weer mooi en wijds.

2021-06-06 1218 Gezicht op het water van de Waal 2021-06-06 11332 Ooievaars op het nest en natuurlijk in deze streek ooievaars op het nest

Morgen gaan we bijtijds varen. De planning is om de Maas verder af te zakken en dan via Dordrecht via de Noord, de Lek, Beneden Rijn richting van de IJssel te gaan. We gaan wel kijken of we in de Biesbos een tocht met een gids kunnen maken. Er zitten otters en bevers daar willen we wel een poging voor wagen.

1. Jan. Ufkes.:
    7 juni 2021
    Hallo leuke (“Landlopers”) als er iemand is die Nederland in alle hoeken van ons land hebben rond gevaren, gefietst en gelopen en bekeken hebben, hebben jullie heel veel en geweldig mooi en leuk, volbracht. Zelfs de was hangt nu al binnen en buiten aan de lijn en haken. Het is in een woord, “GEWELDIG”. Nog heel veel plezier toe gewenst. M. Vr. Gr. Jan.