30 augustus Koudum

30 augustus 2021 - Koudum, Nederland

De scholen zijn deels weer begonnen en zal het rustiger worden op het water, dus zijn wij ons aan het klaarmaken om nog een paar weekjes te gaan varen. We hebben de afgelopen twee maanden goed gebruikt. We hebben thuis wat dingen gedaan. De tuin moest echt even onderhanden genomen worden en aan het huis was ook nog wel wat te doen. We hebben bezoek gehad, familie verjaardagen gevierd en af en toe nog een dagje gevaren dus we hebben ons niet verveeld.

We zijn ook nog een dag of 10 op de boot van Gert en Ingeborg (in Italië) geweest om samen met hun en Jan, de vader van Ingeborg, een mooie tocht te varen. Vanuit  Olbia op Sardinië zijn we via Corsica en Elba naar hun thuishaven Pisa gevaren . In Bastia (Corsica) Miekes verjaardag gevierd en leuk  uit eten geweest. De boot versierd met vlaggetjes was voor haar een leuke verrassing. Echt een hele mooie tocht gemaakt, fijn gezeild als dat ging en anders op de motor.

2021-08-13 1006 Voor anker   2021-08-11 1751 JARIG   2021-08-11 1751 Drankje en een hapje

De One 4 Al                                   Mieke Jarig                                  felicitaties aan boord

2021-08-10 1658 waar gaan we ankeren   2021-08-10 1657 Mieke in gesprek met Jan   2021-08-08 1924 Zonsondergang op Sardinie

waar gaan we ankeren              Mieke in gesprek met Jan           Zonsondergang op Corsica

Na terugkomst is ons schip uit het water gegaan en is het onderwaterschip gedaan (nieuwe anti-fouling) en is het schip rond om gepoetst. Ze ligt nu te blinken voor de wal en mag morgen weer aan het werk.

P8180203  P8220214 e86617c4-ffb8-4e22-8913-393dfd14cc04 P8250226

kranen en afspuiten                  onderwaterschip schuren met masker!               klaar om weer te water te gaa

De bedoeling is via het IJsselmeer richting Katwijk aan Zee en dan richting Rotterdam. Vandaar richting Spijkenisse door naar Zeeland en dan via de Biesbosch en de Vecht weer naar het Noorden. We willen zo'n maandje weg blijven. Ook tijdens deze trip zal het Blog weer regelmatig worden bijgewerkt.

1. Dini selier:
    Waar blijf je nu op Texel rustige zee windkracht 3 waar blijf je nu
  2. René van der Snoek jr:
    30 augustus 2021
    Goed bezig Ome Ruud! Nog felicitaties voor Mieke.
  3. Albert van Kampen:
    30 augustus 2021
    Goede reis. Wij vertrekken donderdag met de gebruikelijke huurcamper naar Frankrijk.
  4. Jan en Nellie Ufkes:
    31 augustus 2021
    Hier is Jan.Ufkes. Hoj, wat geweldig en leuk, helemaal naar Italie en hele leuke tochten in dat land gevaren. Maar nu wil ik eerst, lieven Mieke met haar verjaardag nog feliciteren en haar samen met jou nog vele jaren gezond mogen leven ( en wie weet hoe lang nog lekker met de boot). En nog veel plezier met de huurcamper naar Frankrijk.
    Met Vriendelijke Groeten, v. Jan. Ufkes