7 mei Mosselbank (west)

7 mei 2021 - Grevelingenmeer, Nederland

Totalen: log: 434,50 Km, vaartijd 45H50, sluizen 13, gefietst 94 km, gewandeld 42.5 km

Gisteravond is er een pootje van Miekes bril losgeraakt. We hebben samen door de kajuit gekropen om het schroefje te vinden waarmee het pootje vastzit, helaas. De dichtstbijzijnde opticien zit in Dinteloord en het was snel beslist een tussenstop te maken in Dintelsas. Een opticien voor de reparatie van de bril en we konden gelijk de aanloop van de Dintel testen dat is een win win situatie. Na contact met de havenmeester van Dintelsas hebben wij vastgemaakt en na een minuut of 20 wandelen waren we bij de opticien. De reparatie werd snel uitgevoerd en als betaling was een glimlach (van Mieke) voldoende. Daarna weer op pad richting Grevelingen. De wind was wat aangetrokken, maar onze boot doet het prima met 4 Bft. In de Krammer sluizen duurt het schutten wat lang, maar je weet dat als je daar doorheen bent dat de Grevelingen heel dichtbij is. Dat wil zeggen als er geen onderhoud aan een van de bruggen wordt uitgevoerd en er daardoor "bloktijden" worden gehanteerd.   Over de marifoon hoorden we dat de volgende bloktijd tussen 20 en 21 uur zou worden gedaan. Gelukkig konden motorboten in overleg met de sluiswachter onder de gesloten brug door toch geschut worden. We moesten wel 45 minuten wachten voordat het water voldoende gezakt was om ons onder de brug door te kunnen laten varen.

Het was de bedoeling in Bruinisse diesel te tanken, vanuit de sluis toch maar even naar de haven gebeld en helaas zij waren er maar tot 5 uur, dat haalden wij net niet dus dat is voor morgen. We zijn rechtstreeks naar de Mosselbak (west) gevaren (een eilandje in de Grevelingen). Van de ze (lange)  dag geen foto's. De foto zonsondergang laten we morgen zien.

1. Tina:
    7 mei 2021
    😂😂😂 ik zie het helemaal voor mij hoe jullie daar rond hebben gekropen ...
  2. Carla:
    8 mei 2021
    Paperclip!
  3. Ruud:
    8 mei 2021
    Niet aan boord 😳 maar ijzergaren was een tijdelijke oplossing. 🤣😘
  4. Loek en Rietje:
    9 mei 2021
    Ik heb voor zulke ongemakken een nietpistool aan boord 😂
  5. Jan en Nellie Ufkes:
    16 mei 2021
    Hoj Schippers, Ruud zo'n bril effen het Pootje er weer aan te maken, dat is voor jou toch en kleine moeite? Heb je wel eens van 10 seconde-lijm gehoord? Dat spul lijmt vrijwel alles aan elkaar.
    Ik heb dat eens gehad toen ik de Airborne-Wandeltocht in Oosterbeek te lopen en toen was de zool van mijn schoen onder de schoen los gehangen. En dat heb ik met die lijm zweer vast gemaakt en dat is al jaren geleden, maar die zool zit er nog steeds vast onder. Dit spul heet BISON COLLE SECONDE LIJM INDUSTRIE dat lijmt bijna alles binnen 10 seconden echt VAST. Dat kan voor een heleboel materialen breukjes vast zetten en krijg je het er niet meer af. En weet je ook dat de huidige Diesel als dat te lang in de tank blijft er dat bacteriën komen en dan ben je de klos. Dat ben ik aan de weet gekomen na de winter en was alles vast gelopen en heb ik er erg veel problemen gehad om dat weer helemaal schoon te maken. Alles moest toen uit elkaar en die rotzooi er uit te krijgen en daar heb ik zelfs nu nog wat ellende aan over gehouden en ben ik nu aan het oplossen. Maar verder gaat het goed met mij hoor. Jantje heft het nu weer klaar, op een paar kleinen dingetjes.
    Met de Groetjes,
    Jan.