08-mei 2021 Brouwershaven

8 mei 2021 - Brouwershaven, Nederland

Totalen: log: 452,60 Km, vaartijd 47H45, sluizen 13, gefietst 94 km, gewandeld 47.0 km

Om te beginnen de foto's van gisteren. Onze ligplaats op de mosselbank en een prachtige ondergaande zon.

2021-05-07 1801 ligplaats Mosselbank  2021-05-07 2107 ondergaande zon blog 3 2021-05-07 2103 ondergaande zon blog 2

We zijn vanmorgen op tijd vertrokken. We wilden wat diesel tanken dus om 08:30 losgemaakt en om 08:45 aan de tanksteiger in Bruinisse weer vastgemaakt. Havenkantoor om 09:00 open en 2 wachtenden voor ons, dus dat duurde nog even. De weersvoorspelling was vanaf een uur of 10 regen tot een uur of 3. Er zou ook wat meer wind komen dus zijn we Brouwershaven binnengelopen en een plekje gevonden aan de passantensteiger "onder" Het Zwarte Schaap, helaas Corona tijd dus toch nog maar even niet.

Ligplaats Brouwers haven regen in Brouwershaven 2021-05-08 1500 onze ligplaats Brouwershaven ligplaats onder het Zwarte Schaap

Toen het droog was is Mieke een wandeling gaan maken en ben ik naar het havenkantoor gegaan om het liggeld te betalen en wat boodschappen te doen. Het geboorte dorp van Jacob Cats is en blijft een leuk stadje om in rond te lopen.

2021-05-08 1505 Raadhuis Brouwershaven

De weersvoorspelling voor morgen belooft in de loop van de dag/avond onweer. Wij zoeken een mooi plekje aan de dam of een eiland om mooi uitzicht te hebben op het "vuurwerk". Als het lukt volgen daar ook wat foto's van.

Op de kaart in google maps staat de trip zoals wij die tot nu toe hebben gemaakt.

1. Dirja:
    8 mei 2021
    Wat een mooi stadje! Ondanks de regen toch nog wat kunnen zien. Veel plezier en ik wacht op de mooie “vuurwerkshow” 😉. X
  2. Anja klink:
    9 mei 2021
    Hi, leuk om door jullie ogen Nederland te verkennen. Wat is het mooi ons landje.
  3. Lotte:
    9 mei 2021
    Mooie foto ‘s veel plezier nog.
  4. Ton en Tonny:
    9 mei 2021
    Wat een prachtige foto's van de ondergaande zon en dan weer zo'n regenfoto. Het is iedere dag wel
    heel verschillend met dat weer. We hopen dat het vanaf nu beter gaat worden. Wij genieten in ieder geval van jullie reisverslagen.
  5. Jan en Nellie Ufkes:
    10 mei 2021
    Ja, er kan ook wel eens minder leuk weer komen, maar zondag was het toch super warm weer, bij ons was het 22 graden en nu is het weer zeer harde wind en veel lagere temperatuur. Maar er komen deze week nog wel weer betere dagen aan. En in zo'n mooie boot als jullie hebben leef je als in een grandioos huis, heb ik aan de foto's gezien. Dus na regen en harde wind komen er deze week ook weer betere dagen. Dus nog heel veel plezier met boot, fiets en de wandelschoenen.
    Groetjes, Jan. Ufkes.
  6. Jan en Nellie Ufkes:
    10 mei 2021
    Zie het verhaal van hier boven