1 juni Mookerplas jachthaven de Driesen

1 juni 2021 - Mookerplas, Nederland

Totalen: log: 786,40  Km, vaartijd 84H30, sluizen 28, gefietst 437,0 km, gewandeld 5.0 km

gisteren (31-05) een fietstochtje gemaakt vanaf de haven van Boxmeer. Doel bezoek brengen aan het (pleeg) zusje van Ruud, Tina. Zij woont in Cuijk en dat is met de fiets niet zo ver weg. Een mooie tocht door een bijzonder natuurpark, de Maasheggen https://www.maasheggenunesco.com/nl/ , langs de maas en weer een soort "Rondje met het Pontje".

2021-05-31 1233 de kerk van Cuijck zicht op Cuijk

Het was leuk elkaar weer eens in levende lijve te zien. Gezellig koffie gedronken en een beetje over vroeger bijgepraat. Na het afscheid (geen foto's ?? dom !!) om de hoek wat boodschappen gedaan en langs de andere kant van de Maas terug naar de boot. De foto's geven een indruk van dit stuk(je) fietsen.

2021-05-31 1151 maasheggen met een bloemenweiland 2021-05-29 1251 Stukje NP Maasduinen 2021-05-31 1530 Gennep stadhuis

Vanmorgen zijn we bijtijds vertrokken uit Boxmeer, niet rechtstreeks naar Grave want we hadden gehoord dat de Mookerplas ook heel leuk liggen zou zijn, dus daar maar op aangevaren. Tochtje van 15 km, dus wilden we daarna nog even op de fiets boodschappen doen. We liggen op een een fraaie plek aan een langssteiger van een watersport bedrijf tegenover een grote marina van vakantiepark Eldorado. Nu weten we het echt. Als dat in de buurt is gaan we in de toekomst alleen liggen als het regent of koud is .

2021-06-01 1120 ligplaats vanaf de brug

Na het vastmaken fietsjes van boord en via een andere route (brug, brug en dan toch een pont) nog even terug naar Cuijck om voor de komende dagen brood en groente in te slaan.

2021-06-01 1318 nog even boodschappen voor de regen

2021-06-01 1204 Jachtslot wordt gerestaureerd 2021-06-01 1204 zo moet het Jachtslot er weer uit gaan zien na restauratie

het Jachtslot Mookerheide wordt gerestaureerd daar komen we voor terug

Morgen zou nog een goede dag zijn, maar dan zegt het weerbericht 3 dagen met regelmatig (onweers-) buien. Je weet nooit wanneer die vallen dus beter maar zorgen dat er voldoende aan boord is, zodat we er niet uit hoeven als we dat niet willen. We zijn van plan weer niet te laat te gaan varen. Bij het eten kunnen we genieten van alles wat langs vaart. Naast de sloepen met harde muziek komen er ook leuke dingen langs, drijvend terras met buitenboormotor en een trapauto waterfiets

2021-06-01 1644 het is warm dus alles vaart zelfs een terras  2021-06-01 1628 het is warm dus alles vaart zelfs een trapauto

Morgen verder de Maas af.

1. Tina:
    3 juni 2021
    Oh ja dat was zeker leuk om elkaar weer in het echt te zien en spreken … zeker dom om geen foto’s te maken van ons gezellige groepje , maar volgend keer zeker en dan gaan wij naar Friesland
    ( mijn vriendin Wilma) .
    Nog veel vaarplezier en tot ziens 😘