14 mei 2021 Mosselbank

14 mei 2021 - Grevelingenmeer, Nederland

Totalen: log: 504.90 Km, vaartijd 53H30, sluizen 13, gefietst 114 km, gewandeld 47.0 km

Vanmorgen eerst een leuke tocht gefietst en daarna losgemaakt om ruim 2,5 km te varen. Liggen nu weer op de Mosselbak.

Gisteren hebben we al gezegd dat we niet de Oosterschelde en Veerse meer op zouden zoeken. Hierbij een schermafbeelding waarom. Komende week strak 13 graden en regelmatig en vooral veel regen. Tegen het pinksterweekend wordt het beter en dan denken wij een stuk oostelijker te zijn.

14 daagse weersverwachting

Onze bedoeling is om morgen op tijd de Grevelingen af te gaan en dan richting Dinteloord om via de Dintel en Mark richting oost te gaan. We zitten dan op kanalen en hebben we minder last val eventuele harde wind.

1. Jan en Nellie Ufkes:
    15 mei 2021
    Ja, dat is weer zo’n lange vaartocht en dan weer op de mosselbank, om mosseltjes te plukken want dat is heel erg lekker. Dat hebben wij ook vaak gedaan op de waddenzee met de Vollenhovensebol. En in Denemarken hebben we dat ook wel eens gedaan. Lekker hoor, maar d’at hoef ik jullie nu niet meer te vertellen,toch?
    Nog veel plezier......e’n lekker smullen van de mosselen.
    Groetjes, Jan.
  2. Ton en Tonny:
    15 mei 2021
    Wat jammer dat het weer niet wil meewerken. Toch zie ik vaak hele mooie foto's voorbij komen. En we blijven genieten van jullie reis en verhalen. Groetjes, T en T