16 mei 2021 Jachthaven Oosterhout

16 mei 2021 - Oosterhout, Nederland

Totalen: log: 575,20 Km, vaartijd 61H15, sluizen 14, gefietst 114 km, gewandeld 47.0 km

15 mei

We zijn bijtijds vertrokken omdat er voor de hele dag af en aan buien worden voorspeld. Bij de Grevelingensluis aangekomen kregen wij de melding dat de brug in storing was en alleen schepen lager dan 6 meter er door konden, dat zou een snelle schutting dachten we. Er lagen al best wat zeilboten te wachten en toen sprong het dubbel rode (er wordt niet bediend) licht op enkel rood en daarna op groen, de brug ging open en toen werd het passen en meten. Na het schutten door naar de Krammer sluis waar we gelijk konden invaren en vlot werden geschut. Bij Dintelsas zijn we het grote water afgegaan en de Dintel op gevaren.

2021-05-15 1240 Opo de Dintel

Via de Dintel, Mark en Wilhelmina kanaal zullen wij richting Roermond varen en daar op de grindgaten met hopelijk mooi weer een paar weekjes blijven. We zijn afgemeerd in Oudenbosch in de stadshaven. Op internet ziet het er leuk en gezellig uit, in het echt valt het wel wat tegen. We hadden het plan de basiliek van Oudenbosch te bezoeken. De Basiliek is een geschaalde kopie van de St. Pieter in Rome. Maar Mieke kan even niet zo goed lopen en de regen helpt ook niet, dus dat blijft voor een volgende keer. Voor de geinteresseerde lezer hier een link naar de geschiedenis.  Basiliek van Oudenbosch

2021-05-15 1403 Ligplaats in Oudenbosch

16 mei

Vanmorgen besloten door te gaan. De weersvoorspelling was iets bijgesteld en met een beetje regen varen is op zich geen probleem. Ons idee was richting Tilburg te gaan en onderweg te zien waar we wilden gaan liggen. De tocht werd beperkt op 30 km. Bij het oproepen van "Sluis 1" van het Wilhelmina kanaal werd ons verteld dat "Sluis 3" in storing lag, er een monteur bezig was maar er niet te zeggen was hoe lang het nog zou duren. Het weer ondertussen wat minder geworden (regen, regen en regen) en dus maar de dichtstbijzijnde jachthaven binnengelopen. We liggen in Oosterhout.

2021-05-16 1436 Ligplaats Jachthaven Oosterhoud

Morgen bellen we eerst naar sluis 3 of deze weer werkt en dan verder. We willen kijken of we kunnen reserveren in de jachthaven van Son en Breugel. De stopplaatsen op dit deel van het traject zijn niet dik gezaaid dus een beetje zekerheid is wel prettig.

1. Anja klink:
    16 mei 2021
    It's a sign al die stoptekens. :)
    Jullie kwamen vlak langs mij vanuit Oudenbosch.
  2. Jacintha:
    17 mei 2021
    Lieve buren groetjes vanaf terschelling,
  3. Jan en Nellie Ufkes:
    17 mei 2021
    Jullie maken wel hele interessante verhalen en dat allemaal in dit kleine, maar toch ook erg interessant vanaf het water. Jammer dat het weer niet meewerkt, maar dat komt na een weekje wel weer wat beter.
    Nog veel plezier tussen de kleine buien door en af en toe wat hagel, wind en regen ( wij worstelen hier ook met het zelfde weer). Voor jullie, nog heel veel plezier, met veel mooi weer. Groetjes, van Jannemanneke.
  4. René van der Snoek jr:
    17 mei 2021
    Iets beter weer zou fijn zijn.... Voldoende velletjes Yahtzee?