15-juni Veessen, de Kozakkenhaven

15 juni 2021 - Veessen, Nederland

Totalen: log: 1079.7 Km, vaartijd 111H15, sluizen 36, gefietst 705,0 km, gewandeld 5.0

De verhalen en foto's een dagje later.

De foto's van zondag

2021-06-13 1320 Op bezoek bij Jan en Nellie 2 Op bezoek bij Nellie en Jan

2021-06-13 1051 Bospad Veluwe 2021-06-13 0950 In het bos op de Veluwe 2021-06-13 1038 Mieke op het uitkijkpunt Posbank Op de Veluwe en Posbank

2021-06-14 0907 GvdVAlk Revival zondag avond kwam de Revival binnen, ook een Gijs van der Valk zoals wij hebben

Maandag

2021-06-14 1210 Het opruimwerk is aan de gang zwammen op dood hout, 2021-06-14 1050 zicht vanaf de Oranjerie nu koffie met taart kasteel Rosendael

2021-06-13 1548 Op de terugweg een uitschuif camper op de terugweg een "uitschuif camper" echt heel groot.

We zijn uiteindelijk 3 dagen blijven liggen om met het warme weer in de koele bossen te kunnen fietsen, wat een prachtig gebied. Zondag avond zaten wij nog lekker in de kuip toen er een Gijs van der Valk sport Cabrio van 12 meter binnen kwam varen, eenzelfde schip als wij hebben. Heel leuk om deze mensen met hun schip te ontmoeten en ervaringen te delen.

Maandag hebben we nog een mooie tocht gefietst langs de andere kant naar de Posbank. Bij kasteel Rosendael bij de Oranjerie hebben wij koffie gedronken met een heerlijk stuk taart, gelukkig ook op maandag open. Er staan veel kastelen in deze omgeving, zelfs op de tocht van vandaag langs de IJssel er verschillende gezien. We hadden eerst het plan om ook vandaag nog op de Veluwe te blijven, maar vanochtend fris en bewolkt dus een mooie dag om te varen. We hebben 63 km gevaren met een gemiddelde snelheid van net geen 15 km per uur. Moesten wel eerst nog de plassen van Rhederlaag af met 9 km dus op de IJssel schiet je op.

Mooie uitzichten op de plaatsen waar je langs komt en de natuur onderweg, zoals Zutphen, één van de oudste steden van Nederland.

2021-06-15 1221 Devenster 3 Zutphen 2021-06-15 1222 Deventer 4 Deventer 2021-06-15 1223 we lopen een schip voorbij bij Deventer Deventer

Op de IJssel loopt een behoorlijke stroom en de schepen die daar tegenin opvaren proberen door de binnenbochten te nemen zo min mogelijk tegenstroom te hebben. De sterkste stroom staat in de buitenbocht. Tussen plezier vaart is dat geen probleem maar er zijn ook wat smallere stukken waar je beroepsvaart tegenkomt. Als die aan de verkeerde kant willen passeren wordt er een blauw bord omgedraaid en moet je langs de verkeerde kant passeren. Het is niet heel druk en op het stuk van vandaag 1 x gebeurt.

2021-06-15 1150 Blauw bord op de IJssel

Morgen denken we weer een tochtje te fietsen en dan overmorgen in de richting van de Overijsselse Vecht

1. Anja klink:
    15 juni 2021
    Mooie plaatjes. Maar die strakblauwe lucht werkt goed mee. :)
  2. Ton en Tonny:
    15 juni 2021
    Prachtig die IJssel. Wij genoten er ook altijd van.
    De Overijsselse Vecht is ook de moeite waard. Veel plezier.
  3. Dirja:
    15 juni 2021
    Dat ziet er weer goed uit! Veel plezier met verder genieten 😉
  4. Jan en Nellie Ufkes:
    16 juni 2021
    Het was een hele leuke verrassing, jullie komst en zo lekker in de tuin aan de vroegere Oude IJssel, gezellig bij te praten. Wij hebben er van genoten. En vooral als laatste kwam er nog een heel leuk wetenschappelijk verhaal uit jouw keel;
    Het kan vriezen en dooien,
    maar als je op je snuit valt,
    Zijn ze te laat met het strooien, En dat uit de keel van Ruud....ha....ha....ha.
    Leuk van zo’n manneke!