27-06 Sloten

27 juni 2021 - Soest, Nederland

Totalen: log: 1212.5 Km, vaartijd 125H00, sluizen 41, gefietst 1028,0 km, gewandeld 5.0

26-06

We zijn weer op tijd vertrokken om de auto naar Sloten te brengen, de weersvoorspelling gaf voor de avond regen en onweer af, dus wilden we dan zeker op een goede plek liggen. De auto in Sloten prima kunnen parkeren vlak bij de brug, fietsjes er af en op de terugweg naar de  boot. De routeplanner gaf een afstand van 38,5 km wat een van de langere tochten zou worden deze reis. Met een valse start (verkeerd knooppunt) en een omleiding in de route is het totaal 43,5 geworden wat zeker onze langste fietstocht is geworden van deze reis. We waren rond 13:00 terug bij de boot dus de bruggen draaiden na de lunchpauze weer en we werden vlot bediend. Het Brandemeer waar we op de heenweg hebben gelegen was redelijk vol en met het voorspelde onweer ook geen zin om te ankeren. Dus door de brug van Sloten en daarna aan een wal bij de camping vastgemaakt.  Van het onweer hebben we op een paar donders en druppels na niets gemerkt.

27-06

Vanmorgen de auto thuis gebracht. Zo gepland dat we rond koffietijd er waren en bij Dieuwke en Jan op de koffie gegaan. Na een kort rondje door het huis, de fiets op en met toch wel redelijke tegenwind op de terugweg gegaan naar Sloten. Onderweg bij de theetuin in Wijckel (aanrader) heerlijke even gezeten voor de laatste koffie met taart van deze reis. We hadden het idee om na terugkomst met de boot vast een stukje richting huis te gaan, maar we liggen mooi, het is heerlijk weer en er is voldoende te zien hier in het kanaal, dus zijn we  blijven liggen. Morgenochtend richting huis, bruggen draaien vanaf 09:00 en willen de eerste opening hebben.

1. Jacintha:
    28 juni 2021
    Welkom thuis lieve buren!
  2. Jan en Nellie Ufkes:
    28 juni 2021
    Zelfs vlak bij thuis_zijn was toch ook nog fijn varen en ergens lekker koffie drinken en steeds weer de auto weer (even) weer ophalen en dan met de fiets weer naar de BOOT fietsen is toch leuk en afwisselend en gezond. Jullie hebben een hele boeiende, leuke vakantie met de boot, fiets en auto gemaakt. Ik wens jullie weer van harte welkom in jullie huis. In een woord ! Geweldig ! Groetjes van Jan & Nellie
  3. Ton en Tonny:
    28 juni 2021
    Welkom thuis na deze rondreis door Nederland.