28 juni De SEVENSTER is weer thuis

30 juni 2021 - Zuiderburen, Nederland

Totalen: log: 1237.5 Km, vaartijd 127H30, sluizen 41, gefietst 1028,0 km

28-6 Koudum

Het zou een warme dag worden dus op tijd vertrokken en om 09:00 voor de brug in Woudsend en om 11:00 lagen we thuis voor de wal. Een groot deel van de spullen van boord en 's avonds heerlijk bij Dieuwke en Jan gegeten.

Samenvatting van de reis:

17 april zijn we vertrokken en op 27 juni weer thuis voor de wal gekomen. Ruim 10 weken op pad geweest door Nederland. Daarbij 1237,5 km afgelegd, 1028 km gefietst en 41 sluizen gepasseerd. De eerste periode was het weer best wel fris of zeg maar koud, met veel regen. Het tweede deel echt 's zomers.

De hele reis regelmatig met de fiets op pad geweest en veel hele mooie dingen gezien. De auto van Dalfsen terug naar huis brengen was ook wel weer een hele leuke ervaring, dat hadden we eerder gedaan met de zeilboot in Denemarken/Zweden. Anders fiets je een "cirkel" van en naar de boot en nu een (lang) stuk enkele reis, en je hebt de auto bij je dus je kunt ook nog overal naartoe.

Nog vergeten te vermelden. Op de fietstocht langs Havelte zijn we ook nog even bij de kerk gestopt. Daar hebben ze een heel bijzonder muziekinstrument in de toren hangen en het is de enige in de wereld. Een Chamadron , beschrijving via de link. We hebben het helaas niet gehoord, maar er wordt in de zomermaanden op zaterdag op gespeeld.

2021-06-25 Chamdron haveltet8 Deze trompetten (horizontale orgelpijpen) worden naar buiten geschoven als er wordt gespeeld

Een andere bijzondere ontmoeting was op onze fietstocht van Ossenzijl naar Sloten. Wij op de dijk en naast ons boven het riet vloog statig een purper reiger langs. Voor ons de eerste keer. De Roerdomp wil nog niet lukken, maar deze wel. De foto komt van de site van de vogelbescherming.

vlucht van een purperreiger Purperreiger (foto Vogelbescherming)

En op onze laatste fietstocht gestopt bij de theetuin in Wyckel, een echte aanrader, mooie tuin, goede koffie en heerlijke taart.

2021-06-27 1313 Theetuin in Wijckel

We hebben een hele mooie reis gehad en gaan de drukke zomermaanden lekker thuis doorbrengen. Als de trossen weer los gaan (eind augustus-september ??) zal het blog weer worden gestart.

1. Rene van der snoek:
    30 juni 2021
    Geniet weer van het thuis zijn, ook dat is altijd weer lekker.
    blijf samen gezond , groetjes Rene
  2. Jacintha:
    30 juni 2021
    Prachtig,erg genoten van jullie verhalen!
  3. Jan en Nellie Ufkes:
    1 juli 2021
    Wat jullie allemaal door heel Nederland, met de Boot, Fiets, Auto en Wandelend, langs hele interessante
    en boeiende Dingen, heb je ons heel Nederland leren kennen. Dit zijn pas echte vakanties in eigen land.
    Je zou er moe van worden, als je dit allemaal hebt gelezen. Fantastisch. Nu jullie weer thuis zijn, wordt het even uitrusten en met heel veel plezier terugkijken en -overdenken, over alles lekker in de tuin.
    Nog veel plezier en als jullie weer tot rust zijn gekomen, zullen we eens bij jullie op de deurbel drukken.
    (Natuurlijk na een afspraak natuurlijk). Hartelijke Groeten van Nellie & Jan.