25 mei 2021 WSV Hanssum, Neer

25 mei 2021 - Neer, Nederland

Totalen: log: 697,7  Km, vaartijd 76H25, sluizen 26, gefietst 247,5 km, gewandeld 5.0 km

We zijn toch nog een dagje blijven liggen in de haven van Wessem. Het weekend met Dirja is een beetje verregend maar we hadden voor de zondag een reservering gemaakt voor de lunch bij het restaurant aan de Boschpolderplas. Onder een heel mooi afdak en de terrasheaters aan, was dat heel aangenaam. Lekker gegeten en een prima plek om te lunchen.

2021-05-23 1426 Lunch bij de Boschmolenplas

's Avonds heeft Dirja de enkel van Mieke nog getapet en de instructies op foto vastgelegd. Zo moet het er uitzien als Ruud klaar is.

2021-05-23 1919 intape instructie 1 2021-05-23 1924 intape instructie 2

Daarna de spullen in de auto gebracht en wij hebben Dirja uitgezwaaid.

2021-05-23 1935 na gezellig weekend weer afscheid

De volgende dag was het 's middags zo ver opgeklaard dat we toch nog maar even de fietsen van boord hebben gehaald om een rondje te doen.

2021-05-24 1439 klaar maken om te gaan fietsen

Mieke had een kasteel gevonden en dat werd het "doel" van de tocht. En wat een leuk doel. Een heel oud kasteel zoals dat er uit moet zien met een gracht, torens en veel historie en ook nog privé bewoond. link: kasteel Horn

2021-05-24 1549 Onderweg kasteel van Horn (2) 2021-05-24 1549 onderweg kasteel van Horn 2021-05-24 1548 uitleg kasteel van Horn

Daarna aan de andere kant van de Maasplassen terug naar de boot. De drinkwaterbekkens zijn best groot in Limburg.

2021-05-24 1621 een van de drinkwaterspaarbekkens

's Avonds werden wij nog een getrakteerd op een paar forse buien, maar er gloort hoop aan de horizon, eind van de week zou het echt beter dus warmer en droger moeten worden.

2021-05-24 1621 een van de drinkwaterspaarbekkens

vanmorgen de weersvooruitzichten nog maar eens uitgeplozen. De buien voorspelling "af en aan" en wij wilden eigenlijk niet in de stromende regen in een onbekende haven aankomen. Dus na veel wikken en wegen tijdstip van vertrek beslist. Niet goed dus. Vlak voor de eerste sluis (wij mochten invaren) vielen de eerste druppels en ja bij het schutten de volle bak!!

Voor de aandachtige lezers, dit keer stond de motor uit, Mieke in de kuip lekker droog en Ruud buiten met de lijn in zijn hand te "werken" om de boot 4,85 meter om laag te brengen. Met het uitvaren was het weer droog :-) .

We liggen in een hele leuke kleine haven in Neer vlak naast de maas. We horen en zien de scheepvaart maar hebben er geen last van. Morgen staat er in ieder geval een fietstochtje op de planning en zoals het er nu uitziet met de komende weersverbetering zouden we hier nog wel eens een dagje extra kunnen blijven om nog wat van deze mooie omgeving te genieten.

2021-05-25 1634 ligplaats in Neer, maas op de achtergrond

1. Jacintha:
    26 mei 2021
    Fijn om af en toe wat van jullie te lezen , het is best wel stil aan de overkant. Ik hoop dat Mieke haar enkel nu wat beter gaat met dat mooie roze tape! Wij gaan dinsdag weer oppad ook ri het zuiden. Hoera voor het betere weer!
  2. Jan en Nellie Ufkes:
    26 mei 2021
    Ja dat geloof ik, maar jullie hebben toch bijna heel Nederland door gevaren met veel plezier, gefietst en zelfs gelopen en dat natuurlijk tussen de buien door. Het weer zou toch veel te warm worden over de wereld. Nou dat zie ik er nog niet van komen. Het weer in de lente is bijna winters, dus waar hebben ze het eigenlijk over.
  3. Loek en Rietje:
    26 mei 2021
    Ook in Friesland vragen we ons af wanneer de opwarming van de aarde nu eindelijk eens begint 😎.
    Maar goed, de droogte van vorig jaar wordt nu in één keer goed gemaakt. Troost!! Volgende week wordt het beter (zeggen ze) 😂🌂. Ondanks alles vermaken jullie je best. Houen zo! Wij vertrekken volgende week. Richting Hamburg, binnendoor deze keer wegen gebrek aan mast en zeilen. Neem wel mijn zeilpak mee want die weermannen zijn niet te vertrouwen. Veel plezier en goede vaart verder.
  4. Ton en Tonny:
    26 mei 2021
    Helaas voor jullie dat slechte weer. Een zonnetje is af en toe wel nodig voor de gezelligheid. Maar zoals jullie weten komt het mooie weer eraan. Dat wordt genieten. Voor ons was de regen niet zo erg, konden we de torenkamer eens goed aanpakken. Sauzen, schilderen en opruimen. Bijna klaar.
    We wensen jullie nog een hele fijne reis de komende weken.
  5. D.selier:
    26 mei 2021
    Luidjes na regen komt zonneschijn dat weet je toch.Bereid je maar voor op lekker weer.Veel plezier